Tuzemská automobilka nabízí širokou škálu motorů od těch nejslabších označených MPI, umístěných převážně v nejmenším modelu Citigo, až po nejsilnější turbodieselový agregát, který momentálně nalezneme pouze v modelu Kodiaq RS. V tomto článku se zaměříme právě na nejsilnější pohonnou jednotku z „eresového“ Kodiaqu. Ten v polovině června roku 2018 společně se Sabine Schitz za volentem zajel rekord pro sedmimístné SUV na slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring v čase 9:28.84. V základu nalezneme pod kapotou dvoulitrový vznětový agregát přeplňovaný dvěma turbodmychadly s celkovým výkonem 176 kW (240 koní) a maximálním točivým momentem na hodnotě 500 Nm. To stačí k rozpohybování dvou a půl tunového kolosu z 0 – 100 km/h za 7 sekund. Pokud ale tovární nastavení nestačí, jsou tu firmy, které vám na přání zvýší výkon vašeho miláčka. Na jednu takovou úpravu se dnes podíváme.
Pohonná jednotka
Společnost ABT Sportsline se zabývá především úpravou vozů z koncernu VW. O některých výtvorech jsme psali v dřívějších článcích, například zde. Hlavní změnou u Kodiaqu RS v úpravě od ABT je motor. Díky jednotce AEC (ABT Engine Control) došlo k navýšení maximálního výkonu o 23 kW (30 koní). Nyní tak disponuje upravený Kodiaq RS výkonem 199 kW (270 koní). Točivý moment narostl o 40 Nm na finální hodnotu 540 Nm. Díky zvýšeným hodnotám překoná Kodiaq RS od ABT metu 100 km/h za 6,8 sekund. Ve voze zůstala standardní sedmistupňová automatická převodovka DSG, která přenáší sílu motoru na všechna čtyři kola.
Zároveň díky úpravě podvozku došlo ke snížení a tím pádem i ke zlepšení jízdních vlastností a vyšší stabilitě při rychlejší jízdě v zatáčkách. Vizuálně došlo pouze k drobným změnám, tou největší jsou nová dvacetipalcová kola ABT GR v matně černém odstínu. Cena úpravy zatím není známa, lze ale očekávat, že se bude jednat řádově o jednotky stovek tisíc Kč.